21.5.10

catitan 6 pagi.



jam: 0615. masih tak tido lagi dan dah stengah jam (kot) orang azan. kalau kt rumah ni, memang dah start bising dah. bunyi ibu gua kejut anakanda2 nya gi sekolah. gua yang tak sekolah pun bangun paling awal sekali. tak pasal2 jadi mangsa jugak. dan disebabkan gua terbangun dengan tak sengaja nye, gua kene kejut adik2 gua. orang kata time subuh rezeki datang, bagi gua suwey ber-timpa2. dah la semua tido macam dah 30 tahun tak tido, kejut 50 kali baru bangun. kalau time sekolah asrama dulu ni, dah kena simbah ngan satu baldi + air paip sejuk ni.

okay gua taknak tido,gua nak tunggu sarapan baru tido. pekena roti kosong Ali-G pagi2 memang terbaik, walaupun pergerakan pekerja2 nye agak lambat pada waktu pagi. okay sebelum gua gi sarapan + tido, gua nak bagi lesson yang gua dapat hari ni, meski nya pun lesson ni berpunca daripada satu hal yang kecik je bagi gua. lesson nya: Life is unfair. Deal with it.

ye, kita selalu nak itu lah, nak ini lah..tapi kadang2 kita tak dapat, sebab Life kata 'tak boleh, gua tak boleh bagi lu ini barang'. dan kita rasa Life sangat tak adil sebab tak bagi kat kita. well, itu lah Life. Life ini memang sangat tak adil. dia tak boleh bagi kita semua benda kita nak dalam dunia ni sebab dia cakap: 'Well, if i give you everything in this world, I will not be interesting anymore'. so, bak kata mamat2 ber-hidung mancung, 'Deal with it'. jangan korang2 nak merajuk bila tak dapat something, atau apa yang korang plan tak jadi. because The Mighty and Intellectual God knows more than you, He has better things and plans for you.

okay gua tau gua merepek. bye bye.
-may The Force be with you.

Posted on by nazz-o-rama in