19.5.10

I am lagged behind

zaman kini adalah zaman indie. zaman dimana anda kena pakai baju topman untuk membuktikan anda adalah indie sejati. kalau takde duit sangat, pakai t-shirt yang ada label 'Saya Sayang Emak Saya' dan se-kutu2 nya. seluar kena skinny dan colourful, lagi contrast warna, lagi indie lah anda. kasut, converse all star pun boleh, kalau high cut, anda memang indie sejati. boleh menang award Brader Indie of The Year. cardigan mesti kena pakai. kotak2 okay.. spek mesti mau yang besar gedabak macam nenek aku pakai tu. no sunglasses okay. spek mata yang besar tu. kalau sunglass, anda tak cool. oh ya, rambut. rambut anda mesti rebonding, disikat ketepi, selagi tepi yang anda mampu. kasi turun bawah rambut anda okay, kalau disikat ketepi saja, nanti dikata skema pulak. oh, anda mesti kena ada kamera. DSLR. kalau takde kamera, tak indie. tak seni habis la senang citer. muzik kena dgr muzik indie, kalau tak kena pijak. anda mampu memenuhi kriterion2 di atas? jika jawapannya ya, anda adalah seorang indie bak kata sorang mamat gua jumpa kat gig ni: "pendengar muzik sejati beb indie ni!!!"

itu lah zaman sekarang. kalau anda tak ikut, anda ketinggalan zaman. sangat kuno. dan bakal menjadi bahan kutukan brader2 dan minah2 indie.

me? i don't know. gua dress up memang ikut dan je, unless kalau ada event, kena la formal. skinny + colourful, memang gua takde lah. seluar pun ade satu je, tapered Lee tu. itu lah seluar dunia akhirat gua pada ketika ini. DSLR memang gua tak mampu beli lah, setakat pakai kodak pun jalan je, janji boleh tangkap gambar. rambut? memang dah macam mat dadah dah ni..awek gua pun dah naik runsing dah tengok rambut gua ni..nasib baik die tak bawak mesin potong sendiri rambut gua. memang rebonding, sikat tepi turun bawah tu takde la dalam kamus hidup rambut2 gua ni. gua dengar lagu memang lagu orang tua semua nye. Led Zepp, Beatles, Search, Wings, SYJ, May, Pantera, dan sekutu-sekutu dengannya lah (radio rasmi: Sinar FM). kalau budak indie check mp3 gua, memang confirm jadi bahan bualan ni. "ni ape ni lagu jiwang karat ni bang..sekarang dah tak main dah lagu2 jiwang karat". okay la, memang ada dengar band2 indie ni, tapi ada la dalam 2-3 kerat, yang mana style2 tu la (aku rasa dulu band2 aku minat ni takde pun kene panggil band indie). dan gua memang tak dan nak pakai spek nenek gua pegi gig dan jaya jusco atau ipoh parade. jadi, mengikut analisis diatas, gua rasa gua ni memang ketinggalan zaman betul. sumpah confirm jadi bahan cerca merca dan kutukan brader2 dan minah2 indie.



----------------
Now playing: The Ramones - I Wanna be Sedated
via FoxyTunes